Verzekeraars hebben voor diabetes met zorgprofiel 2, 3 en 4 een vergoeding uit de basisverzekering.
Andere vergoedingen voor de pedicurebehandelingen komen uit de aanvullende verzekering. Deze vergoedingen wisselen sterk per verzekeraar en pakket. U kunt dit zelf nakijken op de website van Provoet.
Wij kunnen deze behandelingen niet rechtstreeks declareren. Wel moeten we de juiste code op de factuur noteren. Geeft u dit vooraf aan?
De kosten van een paar podotherapeutische zolen is opgesplitst in twee delen: een therapiedeel (consult) en een materiaaldeel.
Wanneer alleen het materiaaldeel gefactureerd zou worden, zijn dit geen speciaal voor u gemaakte zolen. Deze zou u gewoon standaard in de winkel kunnen kopen.
Maar podotherapeutische zolen zijn specifiek voor u gemaakt, daarom wordt een deel van de zolen gefactureerd als consult. Dit staat op de factuur als ‘onderzoek ter voorbereiding therapie’.
Indien u ook op consult geweest bent, staat er op uw factuur ‘controle/onderzoek in combinatie met voorbereiding therapie’
Helaas moeten we strikt zijn met de regels. Wanneer een geplande behandeling niet doorgaat, moet iemand anders langer doorlopen met pijnlijke voeten. Daarnaast gaan andere zaken wel door: de huisvestingskosten en personeelskosten bijvoorbeeld. Bedenk dat bij het verzuimen van één behandeling van 40 minuten de behandelaar eigenlijk 1,5 uur niet uitbetaald zou kunnen worden.
Als u niet kunt komen, zeg dan op tijd uw afspraak af
Afspraken kunnen tot 24 uur van tevoren kosteloos geannuleerd of verplaatst worden.
Wanneer een afspraak niet tijdig geannuleerd is of niet nagekomen wordt, brengen we de gereserveerde tijd in rekening.
Per telefoon of e-mail
Het maken, afzeggen of wijzigen van een afspraak kan telefonisch, of bij ons aan de balie. U kunt hiervoor telefonisch contact opnemen via 072-532 5555.
Afspraken afzeggen kan ook per e-mail: receptie@podotherapieheiloo.nl. Dit kan ook in het weekend. Vergeet in de mail niet uw naam en de dag / tijdstip van de afspraak te vermelden.
Onterechte factuur
Uiteraard lukt het soms door ziekte niet om minimaal 24 uur van tevoren af te zeggen. Helaas zijn wij dan toch genoodzaakt om een deel van de kosten bij u in rekening te brengen. Alleen indien u van mening bent dat de nota onterecht is, bijvoorbeeld omdat u de afspraak wel op tijd heeft afgezegd of omdat u vindt dat er sprake was van een noodsituatie, kunt u bezwaar maken door een mail te sturen naar info@podotherapieheiloo.nl.
Het is lastig om aan te geven wat wij zien als een noodsituatie, vandaar dat wij alle bezwaren uitgebreid toetsen.
Maar ziek zijn, een lekke band, pech met auto, file, werk enzovoort kunnen wij niet als een reden voor niet of te laat afzeggen van een afspraak accepteren.