Alle podotherapeutische behandelingen en hulpmiddelen worden in eerste instantie door ons gedeclareerd bij uw verzekering. Podotherapie valt onder de aanvullende verzekering. Hierbij wordt uw eigen risico niet aangesproken.
Bij Menzis, Ditzo en Interpolis wordt niet rechtstreeks aan de zorgverlener vergoed. U ontvangt de factuur van ons en dient deze zelf in te dienen.
Wanneer u geen aanvullende verzekering of 100% dekking heeft, ontvangen wij een afwijzing op de declaratie en factureren wij het restbedrag aan u.
Wilt u zien wat uw zorgverzekeraar vergoed? Kijk dan op het vergoedingenoverzicht van de NVvP. Onze betalingsvoorwaarden kunt u vinden op de site van Medicas. Hoe het werkt met declareren van de behandelingen van de medisch pedicure vindt u hier.
De kosten van een paar podotherapeutische zolen is opgesplitst in twee delen: een therapiedeel (consult) en een materiaaldeel.
Wanneer alleen het materiaaldeel gefactureerd zou worden, zijn dit geen speciaal voor u gemaakte zolen. Deze zou u gewoon standaard in de winkel kunnen kopen.
Maar podotherapeutische zolen zijn specifiek voor u gemaakt, daarom wordt een deel van de zolen gefactureerd als consult. Dit staat op de factuur als ‘onderzoek ter voorbereiding therapie’.
Indien u ook op consult geweest bent, staat er op uw factuur ‘controle/onderzoek in combinatie met voorbereiding therapie’
Helaas moeten we strikt zijn met de regels. Wanneer een geplande behandeling niet doorgaat, moet iemand anders langer doorlopen met pijnlijke voeten. Daarnaast gaan andere zaken wel door: de huisvestingskosten en personeelskosten bijvoorbeeld. Bedenk dat bij het verzuimen van één behandeling van 40 minuten de behandelaar eigenlijk 1,5 uur niet uitbetaald zou kunnen worden.
Als u niet kunt komen, zeg dan op tijd uw afspraak af
Afspraken kunnen tot 24 uur van tevoren kosteloos geannuleerd of verplaatst worden.
Wanneer een afspraak niet tijdig geannuleerd is of niet nagekomen wordt, brengen we de gereserveerde tijd in rekening.
Per telefoon of e-mail
Het maken, afzeggen of wijzigen van een afspraak kan telefonisch, of bij ons aan de balie. U kunt hiervoor telefonisch contact opnemen via 072-532 5555.
Afspraken afzeggen kan ook per e-mail: receptie@podotherapieheiloo.nl. Dit kan ook in het weekend. Vergeet in de mail niet uw naam en de dag / tijdstip van de afspraak te vermelden.
Onterechte factuur
Uiteraard lukt het soms door ziekte niet om minimaal 24 uur van tevoren af te zeggen. Helaas zijn wij dan toch genoodzaakt om een deel van de kosten bij u in rekening te brengen. Alleen indien u van mening bent dat de nota onterecht is, bijvoorbeeld omdat u de afspraak wel op tijd heeft afgezegd of omdat u vindt dat er sprake was van een noodsituatie, kunt u bezwaar maken door een mail te sturen naar info@podotherapieheiloo.nl.
Het is lastig om aan te geven wat wij zien als een noodsituatie, vandaar dat wij alle bezwaren uitgebreid toetsen.
Maar ziek zijn, een lekke band, pech met auto, file, werk enzovoort kunnen wij niet als een reden voor niet of te laat afzeggen van een afspraak accepteren.